google.com, pub-1241282971005093, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Selecteer een pagina

Voorbij angst en verslaving: Zes stappen naar genezing

14 dec 2023

Er bestaat een prachtig anachronisme voor FEAR:

Valse
Bewijs
Verschijnen
Echt

Veel van de angst in ons leven is gebaseerd op vals bewijs.

Ons lichaam is ontworpen om te reageren met het vecht-of-vluchtmechanisme op echt en aanwezig gevaar – zoals fysiek aangevallen worden. Bij echt en aanwezig gevaar stroomt de adrenaline en stroomt het bloed uit onze organen en hersenen naar onze ledematen om ons voor te bereiden op vechten of vluchten.

Toch brengen veel mensen een groot deel van hun tijd door in de angst en stress van vechten of vluchten als er geen echt en aanwezig gevaar is. Dit komt omdat het lichaam op dezelfde manier reageert op ingebeeld gevaar als op echt gevaar. Het lichaam denkt dat het valse bewijs uit onze gedachten echt is.

Deze constante staat van angst en bezorgdheid leidt vaak tot verschillende verslavingen in de hoop de moeilijke gevoelens te verdoven. Eten, alcohol, drugs, nicotine, gokken, seks, tv, winkelen, goedkeuring, aandacht, werk, woede, woede, geweld tegen jezelf en anderen kunnen allemaal worden gebruikt in pogingen om pijnlijke gevoelens te blokkeren.

Toch zijn de verslavingen zelf een verlating van jezelf, in die zin dat ze geen gezonde en liefdevolle manier zijn om met pijnlijke gevoelens om te gaan. En juist zelfverlating veroorzaakt de meeste angst, bezorgdheid en depressie.

Veel mensen zitten dus gevangen in een zeer negatieve cirkel die gebaseerd is op zelfverlating:

Het denken aan negatieve gedachten over de toekomst – over afwijzing, mislukking, verlies van anderen, verlies van jezelf, verlies van geld creëert angst in het lichaam en is een verlating van onszelf.

We laten onszelf in de steek als we onszelf toestaan om gedachten over de toekomst te verzinnen die ons bang maken. Dit zou hetzelfde zijn als tegen een kind zeggen: Je zult alleen eindigen. Niemand zal ooit van je houden. Je komt op straat te staan zonder eten en zonder hulp. Dit tegen een kind zeggen zou als kindermishandeling worden beschouwd, maar toch zeggen veel mensen dezelfde dingen steeds weer tegen zichzelf terwijl er geen objectieve waarheid in deze uitspraken zit.

Als we eenmaal angst hebben gecreëerd met ons negatieve denken, proberen we de angst te vermijden met onze verschillende verslavingen.

De verantwoordelijkheid voor het creëren van onze angst ontlopen door ons tot verslavingen te wenden is nog een zelfverloochening. Dit is net zoiets als een bang kind een koekje aanbieden in plaats van de bron van de angst aan te pakken. De zelfverloochening creëert diepe innerlijke leegte en eenzaamheid, wat het verslavende gedrag in stand houdt. Het creëert ook behoeftigheid, wat leidt tot het trekken aan anderen voor liefde, goedkeuring en aandacht.

Verslavend gedrag houdt de oorspronkelijke angsten in stand, een eindeloze vicieuze cirkel van zelfverlating.

VOORBIJ ANGST EN VERSLAVING

Er is echt een uitweg! Hoewel het proces om voorbij angst en verslaving te komen eenvoudig is, is het niet gemakkelijk. Het vereist een diepe betrokkenheid en toewijding aan je vrede en vreugde.

1) Kies voor de bereidheid om je pijnlijke gevoelens te voelen en verantwoordelijkheid te nemen voor het creëren ervan, in plaats van ze te blijven vermijden met je verschillende verslavingen. Alleen als je bereid bent om bij je gevoelens te zijn in plaats van ze te vermijden, kun je leren hoe je je eigen pijn creëert.

2) Besluit bewust dat je wilt leren over wat je denkt of doet dat je pijn veroorzaakt.

3) Ga een dialoog aan met het deel van jou dat angst en pijn heeft – je kunt dit voelende deel van jou zien als een kind van binnen over hoe jij de pijn veroorzaakt. Ontdek je gedachten en handelingen die je pijn veroorzaken.

4) Sta open om samen met een Hogere Kracht, je hoogste wijze zelf, een innerlijke leraar of mentor, een beschermengel, God te leren wat de waarheid is met betrekking tot je negatieve gedachten en wat de liefdevolle actie naar jezelf toe is.

5) Onderneem de liefdevolle actie voor jezelf die je in Stap 4 wordt aangereikt.

6) Merk op hoe je je voelt. Als je je vrediger voelt, dan weet je dat je liefdevolle actie hebt ondernomen. Zo niet, dan moet je deze stappen opnieuw doorlopen om een andere liefdevolle actie te ontdekken.

Dit proces in zes stappen heet Inner Bonding . We bieden een gratis Inner Bonding cursus aan op www.innerbonding.com.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

google.com, pub-1241282971005093, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Geverifieerd door MonsterInsights